miércoles, 3 de abril de 2013

On anem demà ?..........Al Penyagolosa ¡¡¡¡¡¡

I així va ser, dijous a la vesprada amb un cafe a la ma en ca Salva i Moni, es com vam decidir on aniríem al dia següent,  vam vore una ruta que pujaba "a saco" per la vesant Sud, i que guanyava el pic per una canal, com semblava que aquesta ruta donaría un poc mes de "aventurilla" al recorregut va ser la escollida.

A les 06:30 recollia Salva a la porta de sa casa i enfilàvem cami fins a L'ermitori de Sant Joan de Penyagolosa, només començar ens trobàrem a una parella de vascos amb els que faríem equip tot el dia i comapartiríem ruta, xerrades i fotografies. Començàrem la ruta per la Lloma del Conill cap al plà on s'ajunten les dos rutes del Penyagolosa, la circular per baix de les parets i la pujada normal, nosaltres agafàrem la primera i que passant primer per la nevera del Penyagolosa i després un poc camp a través ens portaria a l'entrada de la canal Sud. Cal resaltar que la pujada a la canal esta molt "solteta" i que hi ha que anar espaiet amb tirar pedres a la persona que duguem darrere, ja que degut a la inclinaciò que agafa ( fins a 60º ) la velocitat d'aquestes pot ser molt alta, nosaltres optàrem per posar-se el casc per a la pujada. Després de fer un xicotet pas de cadena a la final de la canal guanyarem el cim, que es bonic no...... el seguent, les vistes son un autentic privilegi i la sensació de cim es molt forta.

Després d'una picaeta i un poc d'aigua, decidirem baixar xino-xano per la ruta normal i el Barranc de la Pegunta que deu el seu nom a la sustancia enganxosa que desprenen els arbres i que va esser font de negoci per als habitants d'aquelles terres fa uns anys.

I així poc a poc arribàrem al cotxe no sense alguna anecdota amb la gent que ens vam creuar direccio al cim. Ens acomiadàrem de la parella de vascos amb la que vam fer una amistat ràpida i curta pero sincera i vam reprendre el camí a casa, no sense fer una parada abans d'arribar a Vistabella en un restaurantet que feia molt bona olor, pero aquesta es una altra historia que quedara entre Salva, jo i un entrepa de Panxeta a la Brasa amb all i oli.

Com sempre un plaer compartir muntanya, projectes i en definitiva VIDA amb Salva. Gran amic i company d'aventures.